mailing list For webmasters
Welcome Guest
Profile: vagnersiqueira
About
User Name: vagnersiqueira
Forum Rank: Advanced Member
Statistics
Last Visit: Sunday, December 13, 2009 7:15:25 AM
Number of Posts: 29
[0.00% of all post / 0.01 posts per day]
  Last 10 Posts
Topic: Novo Acordo Ortográfico da Língua Portuguesa
Posted: Sunday, December 13, 2009 7:15:24 AM
Olá Ahimsa.

Como vai?

Bom, mesmo depois de muito tempo, venho aqui para responder à sua mensagem.
Em primeiro lugar, agradeço por me ensinar sobre o seu nome. Como não o conhecia, achei que era um apelido, e acabou por me surpreender mais ainda pelo seu significado...

Não sei qual poema você me mandou. Se foi o link que estava na sua primeira resposta, não consegui abrir. :(

Mas, mais uma vez, muito obrigado pela paciência ao explicar todas essas coisa... Agora, só nos resta mesmo aprender e seguir todas essas novas regras... Mais uma vez!!! hehehe

Abraços da terra do futebol!!! hehehe
Topic: Novo Acordo Ortográfico da Língua Portuguesa
Posted: Monday, November 23, 2009 8:53:49 AM
Olá, Ahimsa (É este o seu nome?)!!!

Desculpe pelo mal entendido, é que muito me entristece o fato de a Língua Portuguesa já ter passado por tantas modificções, principalmente aqui no Brasil...
Não sei quantas vezes isso já aconteceu em Portugal, mas é muito preocupante essa mudança, pois uma hora sabemos de tudo, e no momento seguinte já não mais sabemos de nada... rsrsrs

Não quis ofender ou deixar uma má impressão...

Só gostaria que essas modificações tivessem um fim... Entra acento, cai acento, entra hífen, cai hífen... Meu Deus, para que complicar tanto uma língua que por si só já é tão bela e perfeita, pelo menos ao meu ver?

Perdão mesmo por qualquer má impressão que tenha deixado!

E vou mesmo dar uma olhadinha no site que você enviou!!!

Muito obrigado!
Topic: Guagua
Posted: Monday, November 23, 2009 6:56:29 AM
Viviendo y aprendiendo:

Ahora sé que puedo coger el guagua para irme a la faculdad!

Que raro!!! jajaja
Topic: Guagua
Posted: Monday, November 23, 2009 6:55:43 AM
Living and learning...

Now I know that I need to get the guagua to college... lol
Topic: Are You a Geek
Posted: Monday, November 23, 2009 6:52:41 AM
Well, I can read that, but I know for sure that I wouldn't make a fine computer programmer... lol
Topic: Computer in different languages
Posted: Monday, November 23, 2009 6:50:57 AM
Portuguese: Computador!!!

Which is the same when we are in much pain: I'm having this bitching pain in my head, which means that estou com puta dor de cabeça... lol
Topic: What's everyone reading?
Posted: Monday, November 23, 2009 6:46:57 AM
Reading Anatomy books for my finals, as well as Physiology books... So much fun!!!
Topic: Add a line to the story
Posted: Monday, November 23, 2009 6:42:12 AM
Then he arrived to his destination: Tokyo!

Carl Rednap is now going to have fun as a tourist, maybe he'll try to start a new life, learn a new language, adapt himself to the new customs... Maybe he didn't need to change the way he looked, although he heard the news on the sidewalk he was walking towards to his new life, as he heard: Tubby Tarlton, a professional killer, is being looked by the Federal Bureau of Investigation. A reward is on your way if you happen to find him. Here is his picture...
Topic: Picture association
Posted: Monday, November 23, 2009 6:30:22 AM
Just a little reminder:

What should I do next???Boo hoo!
Topic: Picture association
Posted: Monday, November 23, 2009 6:28:47 AM