The Free Dictionary  
mailing list For webmasters
Welcome Guest Forum Search | Active Topics | Members

Profile: C185445
About
User Name: C185445
Forum Rank: Member
Occupation:
Interests:
Home Page
Statistics
Last Visit: Monday, April 22, 2019 6:28:27 AM
Number of Posts: 73
[0.01% of all post / 0.13 posts per day]
  Last 10 Posts
Topic: The Caspian Sea
Posted: Tuesday, February 19, 2019 5:05:08 AM
This one fortunately won't dry up as the Aral Sea.
Topic: EL CINE EN CASTELLANO.
Posted: Monday, February 18, 2019 11:30:11 AM
A mí la verdad es que el cine español no me gusta mucho, y tampoco el latinoamericano. En España hay demasiado drama, del de regodearse en el sufrimiento o la denuncia social. También va muy de pretender ser profundo hasta el punto de ser aburrido y pesado. Sinceramente, creo que nunca debimos abandonar el tono de nuestro cine clásico, de los ochenta y parte de los noventa... Aunque para la mayoría en España ese cine sea casposo y aburrido.

Sinceramente, mis películas favoritas en castellano serían El Día De La Bestia y El Milagro de P Tinto. Por lo menos supieron crear unas atmósferas realmente carismáticas.

milenamileni wrote:
Siempre he preferido el castellano de España, aunque soy de latinoamerica y eso es porque el "español neutro" no es neutro y es lento. No me gusta. Hay una aplicación que la descargué hace poco y tú pones el acento que deseas.

Eres la primera latinoamericana que conozco que admite lo absurdo que es todo ese rollo del "español neutro", y que prefiere o le gusta el acento de España (supongo que te refieres al general que uno ve en los medios supongo, porque luego aquí hay muchos acentos).

Topic: Republic of The Gambia Gains Independence from the UK (1965)
Posted: Monday, February 18, 2019 11:11:42 AM
Really surprising how long the UK kept many colonies... A lot just got independence when baby boomers were born.
Topic: ¿Qué opinan del vocabulario utilizado para educar perros?
Posted: Monday, February 18, 2019 11:09:49 AM
PiensoCanino wrote:
Siempre me ha llamado la atención las diferentes palabras utilizadas para educar a los perros, principalmente cuando se tratan de las mismas ordenes pero en diferentes idiomas.

Una vez hicimos la prueba de ordenarle a un perro una serie de cosas, utilizando el mismo tono de voz pero en diferente idioma. El perro obedeció a todas las ordenes a la perfección, por lo que comenzamos a sospechar que realmente no tienen ni idea de lo que les decimos, simplemente atienden al tono de voz.

¿Qué piensas tu sobre la educación de un perro?

Sí que tienen idea de lo que dices. Quizás en vuestro caso el perro se guió por el contexto, intuición, costumbre o gestos.

A mi perra le dices "ve a por el hueso" y te trae el hueso. "Go fetch the bone" y obviamente no te entiende, por muy similar que pongas el tono. También entiende la diferencia entre "ve a por el hueso" y "ve a por un juguete".

Topic: cerebrate
Posted: Sunday, February 17, 2019 4:31:27 PM
Need more vespene gas and minerals for the cerebrate! Dancing

Quote:
Cerebrates were zerg brood leaders. They were originally created by the Overmind as intermediate commanders but were removed from the Swarm's power structure by the Queen of Blades.

:P
Topic: USS Maine Sinks, Prompting the US to Declare War on Spain (1898)
Posted: Friday, February 15, 2019 1:58:29 PM
It's clear that Spain did not do something deliberate, it made no sense to pick on the USA. What it's not clear is if it was set by Cubans or Americans or simply an unintentional accident. After the war Spain had to cede not just Cuba or Puerto Rico but also even lands that had no independentism claims...
Topic: within arm's reach
Posted: Friday, February 15, 2019 1:55:46 PM
This idiom is literally in other languages too. Very logical and direct.
Topic: Texting
Posted: Thursday, February 14, 2019 3:01:47 PM
Thanks for the welcome! Gracias!
Topic: I made up my mind long ago that life was too short to do anything for myself that I could pay others to do for me.
Posted: Wednesday, February 13, 2019 8:03:53 AM
That's so posh!Boo hoo!
Topic: Texting
Posted: Wednesday, February 13, 2019 8:02:42 AM
It's not that I'm old, but I find kind of sad how quite often people just walk along the streets with their phones almost attached to their faces texting and doing stuff. I prefer to use those moments to relax my eyesights and just relax, but some people just cannot let it go. The other day I went to a restaurant and EVERYONE was just texting instead of talking to one another. I found it pretty creepy.

But I guess everyone is free to do what they please, don't want to sound too judgamental :p

Main Forum RSS : RSS
Forum Terms and Guidelines | Privacy policy | Copyright © 2008-2019 Farlex, Inc. All rights reserved.