The Free Dictionary  
mailing list For webmasters
Welcome Guest Forum Search | Active Topics | Members

Her var det fint lite folk, gitt! Options
Nocturnal558
Posted: Tuesday, March 10, 2015 9:28:09 AM
Rank: Newbie

Neurons: 1,021
Hello everyone. I'm Nocturnal558, and I'm a Norwegian native speaker. I discovered this site today, and the combination of a dictionary, thesaurus and a forum intrigues me. It is my intention provide a certain level of assistance in English, Norwegian and Chinese, when I have time, where I feel so inclined. Anyway. I'm happy to provide apply my knowledge for people curious or serious about learning Norwegian. A forum like this seems like a minor but reasonable way to add to my experiences.

I will get an email notification if someone replies to this thread, so I'll likely find out eventually if this subforum were to suddenly get very popular...

This is my introductory post. I might put something on my profile some time, but for now this is all the introduction I'm giving.

啊,对。我说我也会一点中文。现在在中国学了半年,但在英国也学了两年。我会的词虽然不太多,但中文语法我特别喜欢。还有,成语也比较难。如果中国人看这个有,我真的吃惊啊!
Kari Larsen
Posted: Wednesday, May 13, 2015 1:42:10 AM

Neurons: 5
Hei, jeg er norsk og vil prøve å få noen innvandrere til å bruke denne siden. Jeg holder egentlig datakurs for noen av dem, på frivillig basis. Ble svært overrasket over at mange som hadde vært her lenge, ikke visste hva "meget" betyr (84 mill. forekomster på nettet), men "veldig" (39,9 mill.) var godt kjent. De er jo ikke helt synonyme, men som realist har jeg litt problemer med å forklare forskjellen..
Nocturnal558
Posted: Wednesday, May 13, 2015 2:59:46 AM

'Meget' er ganske likt 'veldig', men er kanskje ikke like intenst. Det er som regel et adverb, det forteller om graden av et adjektiv. Jeg tror den store forskjellen kanskje er hvor formelt ordet er, det er nok ikke like vanlig å bruke det i dagligdags muntlig samtale som å se det i en mer avansert artikkel. Som kanskje forklarer hvorfor forekomsten på nettet er så forskjellig.
Darja Gogoleva
Posted: Tuesday, September 13, 2016 5:13:34 AM

Neurons: 672
Hei! Angel Er denne siden fortsatt levende? Jeg trenger stadig hjelp med norsk. Er det OK hvis jeg stiller spørsmål her av og til? Den kan være ganske mange av dem og de kan være dumme. Men er klar til å vente på svarene. Jeg har nesten mistet håp om at jeg kan finne en nordmann som vil og kan snakke norsk sammen med meg av og til.
Nocturnal558
Posted: Tuesday, September 13, 2016 9:02:12 AM

Den forrige posten min her gir vel en ganske god idé om når jeg var her sist, men jeg fikk jo fortsatt emailnotifikasjonen... Ser ikke ut som om du har store problemer med norsk, for å være ærlig! Bare å spørre i vei; er ikke sikkert at jeg svarer like raskt som nå, men når/hvis jeg har tid kan jeg sikkert svare på noe! Send meg en melding kanskje, får vel notifikasjoner da og.
Michal, from Poland
Posted: Monday, October 31, 2016 5:09:18 PM

Neurons: 5,386
Hei! Takk for tilbud om hjelp. Forum av norsk språk har få brukere. Det kan vokse. Hilsen!

Greetings, Michał
Users browsing this topic
Guest

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

Main Forum RSS : RSS
Forum Terms and Guidelines. Copyright © 2008-2017 Farlex, Inc. All rights reserved.