The Free Dictionary  
mailing list For webmasters
Welcome Guest Forum Search | Active Topics | Members

Waarom willen alle Nederlanders tegenwoordig emigreren? Options
Tappjoost
Posted: Monday, March 23, 2009 2:09:34 AM
Rank: Newbie

Neurons: 14
Met stijgende verbazing zien we het aantal Nederlanders dat naar Zweden verhuizen gestaag groeien. Ik woon zelf al 25 jaar in Zweden, en heb tijdens die tijd een enorme verschuiving mogen meemaken. In de jaren 1980 deed men een beetje lacherig en uit de hoogte over Zweden, en nu is het opeens het land van milk and honey. Iets mis in Nederland?
gerlindes
Posted: Friday, April 3, 2009 9:15:43 AM

Neurons: 11
Het is niet beleefd, maar ik zou willen antwoorden met een wedervraag: Wat is er goed in Nederland? Echter, de problemen zijn hier hetzelfde als elders in de wereld. (Bank)directeuren die zichzelf buitensporig hoge beloningen willen geven, politici die na hun verkiezing doof zijn geworden voor de stem van hun kiezers en een mentaliteit van "ieder voor zich en God voor ons allen" van het gros van de Nederlanders.
Daarnaast is het gras natuurlijk altijd groener aan de andere kant van de heuvel! :-)
Lavinya
Posted: Tuesday, May 19, 2009 10:23:13 AM

Neurons: 3
In Nederland heerst er een mentaliteit die er in andere landen soms niet is, of die daar anders is.
En bovendien moeten we het weer in Nederland niet over het hoofd zien ;)
anne
Posted: Tuesday, May 26, 2009 6:14:19 PM
Rank: Advanced Member

Nederland is een land met te veel regels op allerlei gebied, woon sinds vijf jaren in Suriname, hier zijn er te weinig regels , althans er zijn wel regels op papier, maar die worden niet nageleefd, is natuurlijk ook zeer nadelig voor de opbouw van het land. maar het is wel heel relaxed leven
anne
Momsey
Posted: Thursday, May 28, 2009 11:04:17 AM

Neurons: 23,879
Dit lyk my daar is nie 'n groot verskil tussen wat in Nederland gebeur en wat in Suid-Afrika aan die gang is nie. Almal wat kan, is besig om reelings te tref om elders groener weivelde te soek. Ek dink dis die neerdrukkende politiese atmosfeer as gevolg van die verskrilike misdaadsyfer en die ekonomiese toestand wat mense swartgallig maak. As ek kon, sou ek ook my tassies gepak het, maar ek het nerens om heen te gaan nie.
RaiVieS
Posted: Monday, October 26, 2009 3:02:57 AM

Neurons: 9
Voor mij persoonlijk is het antwoord tweeledig: Ik stond in eerste instantie open voor een verandering in mijn leven van een dergelijke proportie (verhuizen naar het buitenland). Klaarblijkelijk wilde ik mijn leven eens flink wakker schudden en mijn opties eens aan de tand voelen. Het tweede deel van het antwoord behandelt het (permanent) vestigen in het buitenland; Na een tijdje in een buitenlandse samenleving te hebben vertoeft ondervond ik dat een samenleving ook anders (prettiger) kan werken, of meer naar mijn smaak en levensinstelling.
rubenisme
Posted: Monday, January 4, 2010 6:22:58 PM

Ik reageer wat laat op deze vraag, maar ik ben het eens met RaiVieS. Ik woon nu nog even in Nederland. Maar het weer en de mentaliteit van een groot deel van de Nederlanders zijn 2 voorname oorzaken. Ik heb 4 jaar in de VS gewoond, en 1 jaar in Australie, beide vond ik persoonlijk prettiger dan Nederland. Nu kon ik daar helaas niet blijven en dus ga ik binnen 2 jaar naar een ander EU land, waar ik geen visum of ander iets hoef aan te vragen.
Brennus
Posted: Tuesday, January 26, 2010 6:00:45 AM

Ik denk dat het voor een groot deel ligt aan wat er politiek aan de hand is. Er is een ontbreken van visie dat zo dramatisch is dat niemand weet waar het naartoe gaat.
Besluiteloosheid, steeds maar draaien. List en bedrog in de politiek en ook het bankwezen.
Mensen zijn hun vertrouwen in de overheid kwijtgeraakt.

Er staan constant populistische zwetsers op, waar de politiek bewusteloze massa dan weer achteraan sjokt.

PvdA, CDA en VVD zijn 3 lakens van één pak. Een regeeraccoord wordt afgesproken, en als er een meerderheid in de Tweede Kamer is gevormd, is het zo geregeld dat de partijen via het controleren van wie wat stemt de controle hebben over de toekomstige baantjes van Tweede Kamer leden.

Betekent gewoon, dat wie uit de rij danst het verder wel kan schudden.
En dus staat de Tweede Kamer letterlijk buitenspel.
Alles wat er gedebatteerd wordt is theater, want de regering doet toch wat ze wil.

Nederlanders zouden tot 67 jaar door moeten werken, om geld te besparen, maar ondertussen voeren we wel een dure oorlog in Afghanistan. Knettergek!
In feite is Nederland een dictatuur met een zweem van democratie.
Democratie is afhankelijk van politici die een rechte rug houden, en een objectieve pers.
En die zijn er niet meer in Nederland. De politici zijn draaikonten, en de media zijn meelopers, en allemaal rechts.

Maar ik weet niet waar het beter is.
Het is overal wel wat.

Zweden lijkt me saai en koud. De mensen stug, en het bier is er duur..
Geen optie voor een Brabander.

En België als emigratieland? Nee, daar is het nog erger dan in Nederland.
Klaas V
Posted: Monday, July 12, 2010 4:26:28 AM

Neurons: 4,802
Brennus wrote:

Maar ik weet niet waar het beter is.

En België als emigratieland? Nee, daar is het nog erger dan in Nederland.

Wat is erger hier in België dan in Nederland?

België heeft na- en voordelen ten opzichte van Nederland.
Hangt er vanaf wat je er doet of wil gaan doen, wie je beoogde klanten zijn of worden, bij voorbeeld...

Ik woon er nu ruim 5 maanden en begin me er steeds meer thuis te voelen.

With maybe the exception of the unasked there just isn't such thing available as a dumb question - Z4us
Bart
Posted: Tuesday, September 14, 2010 1:29:32 PM

Neurons: 15
"Iets mis in Nederland?" afschuwelijke discriminatie

May your moments of need be met by moments of compassion
Users browsing this topic
Guest

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

Main Forum RSS : RSS
Forum Terms and Guidelines | Privacy policy | Copyright © 2008-2018 Farlex, Inc. All rights reserved.